Tuesday 20 September 2016

Gambar) Hanya Dengan Resume Yang ‘Gempak’, Lelaki Ini Diterima Kerja Di Syarikat Besar Dunia Tanpa Perlu Temuduga

Tags
loading...

Sumukh Mehta 1
Setiap orang sudah pasti ingin mendapatkan kerja yang baik dan terjamin kehidupannya dengan mendapat jumlah gaji yang tinggi.
Dengan keadaan ekonomi sekarang, ramai dilihat diluar sana ramai graduan-graduan sedang mencari kerja,
Ada dilihat ingin mencari kerja tetapi apabila di hari interview pakai pakaian yang tidak sepatutnya membuatkan gagal menarik perhatian penemuduga.
Tahukah anda, seorang lelaki bernama Sumukh Mehta ,21, dari Bangalore India ini telah mendapat pekerjaan di syarikat di sebuah syarikat besar iaitu Majalah GQ yang beroperasi di beberapa buah negara beribu pejabat di New York tanpa perlu ditemuduga.
Bagaimana dia boleh dapat perkejaan tanpa temuduga? adakah pakai ‘kabel’?
Sebenarnya tidak, hanya dengan persediaannya yang rapi dia telah berjaya mengambil hati pihak pengurusan GQ London di mana dengan melihat design resume sahaja mereka telah mengambil keputusan untuk mengambilnya bekerja.
Dia telah menyertakan 20 muka untuk resume, hebatnya apabila dia menjadikan dirinya sebagai model dan kemudiannya menjadikan resumenya itu sebagai jilid seperti majalah.
Sumukh Mehta 2
Sumukh Mehta 3Sumukh Mehta 4Sumukh Mehta 5Sumukh Mehta 6Sumukh Mehta 7Sumukh Mehta 8Sumukh Mehta 9
Sumukh Mehta 10Sumukh Mehta 11
‘Majalah’ itu turut memuatkan kelayakan akademik dan pengalaman bekerja Sumukh yang disusun seperti rekaan grafik sebuah majalah.
“Saya mengambil masa tiga minggu untuk menyiapkan semua ini, termasuklah sesi fotografi, rekaan grafik, dan penulisan,” ujar Mehta kepada Buzzfeed.
Salinan resume yang dihantar ke ibu pejabat GQ di London, Mumbai, dan New York itu membuahkan hasil apabila GQ London menawarkan Sumukh peluang latihan amali.
Pengarang GQ Mumbai, Dylan Jones turut kagum dengan usaha lelaki kelahiran Bangalore itu dan memuat naik kulit resumenya ke akaun Instagramnya dengan kapsyen berbunyi,
“Received this interesting job application today. #GQ #thingsthatmakeyougohmmm”
Hebatkan bila orang bersungguh-sungguh untuk mendapatkan kerja sampaikan dengan hantar resumenya dia dah berjaya menawan hati pihak pengurusan syarikat, syarikat besar antarabangsa tau, bukan kecil. – JWG


EmoticonEmoticon