Saturday 17 September 2016

Ayah Baca Hadis Semasa Anak Gadis Yang Kerja GRO Tengah Make-up. Tiba-Tiba Terjadi SESUATU…

Tags
loading...

Ayah Baca Hadis Semasa Anak Gadis Yang Kerja GRO Tengah Make-up. Tiba-Tiba Terjadi SESUATU… | Menangis dengar kisah seorang sahabat dari us. Dia cuma tinggal bersama anak perempuannya yang kerja di club sebagai gro.. Hidup dia dan anaknya terlalu bebas. Satu hari dia terpikat dengan jemaah yang sedang buat dakwah di masjid.
solek
Masuk sahaja masjid dan dengar kebesaran Allah. Dia menangis teresak-esak seorang diri. Tanya dia “ustaz macam mana anak saya gro. Dia tahu perangai buruk saya. Degil dan jahat. Dia pasti tak dengar cakap saya. “Cuba hidupkan Ta’lim dalam rumah. Kata ustaz tadi. Tapi anak saya tidak ada masa langsung di rumah. Tak sempat dan pasti dia tak nak dengar.
Cuba fikir masa dia ada.. Oh ada masa dia depan cermin makeup. Memang lama masa bersiap sebelum keluar ke club. Macam-macam lelaki datang rumah. Dia sedih teringat keadaan anaknya.. Dia mulakan bacaan Ta’lim sebelah anaknya. Tak terlalu kuat dan tak terlalu perlahan. Tapi anaknya buat tak tahu jer..
Setelah beberapa minggu anaknya tetap sama. Buat tak tahu dan takde kesan. Tak dengar nasihatnya. Mula putus asa, dan esoknya berhenti baca Ta’lim. Tiba-tiba anaknya masa nak makeup. Dia tanya kenapa ayah tak baca hadis. Kamu bukan dengar pun. Jawabnya anaknya setiap hari saya sedih. Hari ini saya dah buat keputusan untuk jumpa boss dan tidak mahu kerja ini lagi. Saya nak dekat dengan Allah.. itulah Nur Al-Quran dan kesan hadis Nabi saw.
Ayahnya menangis dan mereka berdua menangis. Itulah bila hidayah menyapa. Lebih mahal dan bahagia dari segala perkara dalam dunia ini. Hidayat itu lebih mahal dari segalanya-ebit lew” Kredit:- KRT


EmoticonEmoticon