Friday 16 September 2016

ibu mertua xsihat,saya yang dituduh menyakitkannya dengan cara halus..adik ipar saya rasa malas g keje pun,saya dituduh buatkan dia rasa malas

Tags
loading...

suami dah cuba bawak saya ke 4 pusat rawatan islam..semuanya cakap saya memang xde ape..jujur saya katakan,saya memang xde ambk/belajar benda2 begitu.


*tlg hide profil saya*
as salam semua..mohon pendapat sape2 yg sudi beri pendapat..
saya ibu kpd 2 ank..sudah 5tahun berkahwin..4 tahun saya tinggal sebumbung dgn mertua..tahun pertama saya berkongsi dapur dgn mertua..tahun ke2 hgga tahun ke4 saya masak kt dapur sendiri iaitu d dlm blik tidur saya & suami..
kemanisan saya bersama keluarga mertua hanya dpt saya dpt rasai pd tahun pertama perkahwinan saya..tahun ke2,bermula lah penderitaan jiwa & batin sy berpunca dr mlut bakal menantu mertua saya yg saya anggap ianya fitnah ke atas diri saya..diikuti salah fhm oleh adik suami saya..hati saya ckup tseksa dgn sikap mereka...iby mertua saya pula lbh percaya ckp org dr ckp sy..saya cuba mpertahankan diri saya..bgitu jgk suami..nmun x dterima oleh mereka ..
ttp mereka anggap saya yg x btul..saya tiada masalah dengan suami..hbungan saya dgn suami sgt2 ok..yg mjadi mslh plg besar ialah mereka beranggapan saya ada "benda"..tahun ke2 saya berkahwin shgga kini saya dianggap ada "benda" dlm diri saya..saya jgk dtuduh mandrem suami saya..sbb d mata mereka suami melayan sy dgn baik..ad tlg jemur kain..tlg kutip bju d ampaian..tlg jga ank kadang2 tu..saya jgk dkatakan gedik sbb kadang2 suami ad bgurau dgn saya tanpa kami sedar ada mata yg mlihat..dh hnpir setahun saya dh pindah keluar dr umh mertua saya tuu..stiap 2mggu suami akn ajak saya ke umh mertua saya..
berat hati saya nk pergi..tp saya akur..saya bersikap bersahaja..stiap kali saya pergi ke umh mertua,hati saya sakit dgn sikap2 mereka..stiap apa yg blaku dlm umh tu,saya yg dtuduh..spt ibu mertua x sht,saya yg dtuduh mnyakitkannya dgn cara halus..adik ipar saya rasa malas g keje pn,saya dtuduh buatkan dia rasa malas..
ada kemalangan berlaku dpn umh mertua pn,kata mereka org tu nmpk hantu saya..semuanya saya yg kne tuduh..& mcm2 lg tuduhan..sehingga kini..hanya Allah yg tou hati & perasaan saya..suami dh cuba bwk saya ke 4 pusat rawatan islam..semuanya ckp saya mmg xde ape..jujur saya katakan,saya mmg xde ambk/belajar benda2 bgitu..wlaupn saya dtuduh mcm2 oleh kluarga suami & kdg2 suami jgk tkena tempiasnya,suami saya ttp jlnkan tggjwb dia sbg ank lelaki..saya ada jgk tfikir kalau2 ianya dr keturunan dr sy tanpa sy sedar..
sbb tu suami bwk saya g pusat rawatan islam..kata kluarga mertua,ad ustaz tu yg ckp sy ad semua ni..suami dh mntk ustaz yg ckp bgitu rawat saya sbb 4 tmpt yg suami bwkkan sy tu semua x dpt rawat sbb sy xde ape2..tp kata mertua ustaz tu takot nk jumpa saya..saya jgk baru dpt info yg ustaz tu skrg mrupakan boyfren adik suami saya yg prnh blaku salah fhm dgn sy..skrg saya rasa dh x sanggup lagi jd bahan tuduhan mereka..saya xnk biar diowg trus sakitkan hati saya..saya rasa mcm dh xnk pergi lg umh mertua..saya taknak tou lg tntg mereka..saya dh xnk sakit hati lg dgn skp mereka...boleh ke saya x pergi lg umh mertua sy???
ank2 saya,saya mrelakan suami bwk ke umh mertua stiap 2mggu spt biasa..mertua saya jnis yg keras hti..ank2nya semua betul..pcaya dgn ckp2 ank..yg kdg2 x msuk dek akal..sy rasa xde kesudahan mslh sy ni..saya hnya mmpu berdoa pd Allah sahaja skrg..saya dh puas mnangis krna mereka😭


EmoticonEmoticon