Sunday 18 September 2016

Mangsa terselamat dengar bisikan halus

Tags
loading...

“Masa tu kami tengah mandi ramai- ramai dan tiba- tiba kami rasa tertarik. Masa tu jugalah saya jelas dengar bisikan yang cakap ‘aku nok belako puok- puok mu’. Saya terkejut dan cuba jerit kepada anak- anak buah agar naik ke darat.

Mangsa terselamat dengar bisikan halus
Mohd Faisal Mohd Noor
BACHOK – Mangsa yang terselamat dalam kejadian lemas petang semalam memaklumkan dia terdengar bisikan halus beberapa saat sebelum kejadian itu berlaku.
Mohd Faisal Mohd Noor, 38, berkata, dia pada awalnya mandi seperti biasa bersama anak- anak buahnya yang lain sebelum terdengar bisikan tersebut.
Kejadian itu meragut nyawa anak sepupunya, Nik Muhammad Syahriezman Nik Shaharman,16, yang baharu sahaja ditemui jam 5.38 pagi tadi.
“Masa tu kami tengah mandi ramai- ramai dan tiba- tiba kami rasa tertarik. Masa tu jugalah saya jelas dengar bisikan yang cakap ‘aku nok belako puok- puok mu’. Saya terkejut dan cuba jerit kepada anak- anak buah agar naik ke darat.
“Masa tu saya nampak Allahyarham Riz (Nik Muhammad Syahriezman) dah makin ke tengah. Saya cuba jerit minta tolong tetapi gagal. Saya buka baju untuk ringankan badan dan berenang ke arah dia tetapi saya juga makin lemah. Akhirnya saya menyerah dan apungkan diri seketika. Rasanya kalau saya terapung lebih 10 minit lagi mungkin saya pun tenggelam sama,”katanya ketika ditemui wakil Perantau Bachok, Mohd Nazri Ismail malam semalam.
Mohd Faisal akhirnya berjaya diselamatkan orang ramai yang menaiki jetski di kawasan tersebut, namun Nik Muhammad Syahriezman gagal diselamatkan.
Mayat Nik Muhammad Syahriezman Nik Shaharman,16,ditemui ahli keluarganya ketika gerakan mencari bersama pasukan menyelamat yang dijalankan sejak malam semalam.


EmoticonEmoticon

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close