Wednesday 14 September 2016

Sapa Kat Rumah Dia Banyak Nyamuk, Ini Teknik Mengawal Nyamuk Yang Memang Berkesan! #NoDenggi #NoZika

Tags
loading...

Sapa Kat Rumah Dia Banyak Nyamuk, Ini Teknik Mengawal Nyamuk Yang Memang Berkesan! #NoDenggi #NoZika

Tip berguna

Dalam Teknik Mengawal Nyamuk ini saya menggunakan cecair pencuci pinggan Lemon Fresh Joy atau Harimau Kuat dengan keharuman Lemon  (botol kuning berharga sekitar RM2.80) dan ..... ia berkesan. Terima kasih kpd anak buah perempuan saya. Ia adalah murah dan tidak toksik seperti Ridsect atau Fumakilla dan yang lain2.
Akhirnya dijumpai tip berguna untuk rumahtangga :-
Jika ada banyak nyamuk di bilik anda, bolehlah cuba tip ini :-
Tip ini telah diperkenalkan di satu forum  gardening . Letak sedikit air di pinggan makan warna putih dan tambahkan beberapa titisan cecair pencuci Lemon Fresh Joy / Harimau Kuat . Lepas tu letak dekat poc, dapur, meja, kerusi, mahupun di luar rumah. Saya tak pasti apa sebenarnya yang membuat nyamuk itu tertarik kepadanya, samada pada haruman lemon ataupun pinggan berwarna putih itu.
TETAPI .... ternyata nyamuk akan berkerumun ke situ dan akan jatuh mati tak lama selepas terminum cecair di pinggan dalam lingkungan 3m dari pinggan itu.
CUBALAH --- Ia mujarab dan sungguh menakjubkan! Mungkin agak 'trivial', tetapi ia boleh bantu kawal nyamuk-nyamuk pembawa virus di sekirar rumah anda terutamanya tempat2 ada wabak  Denggi atau Zika atau lain2 virus yang boleh menyerang baik haiwan mahupun manusia.
Sila sebarkan tip berguna ini kepada rakan-rakan anda.
BIRO KESIHATAN
MPP
Try it, it may help stop the breeding of mosquitoes in yr homes and the neighborhood....

1 comments so far

maklumat yang baik dapat dikongsi bersama.terima kasih


EmoticonEmoticon