Monday 19 September 2016

Bunuh 4 Ekor Ular Tedung Demi Lindungi Keluarga Tuannya Sebelum Rebah Mati

Tags
loading...

Bunuh 4 Ekor Ular Tedung Demi Lindungi Keluarga Tuannya Sebelum Rebah Mati

Loading...

Bercakap mengenai sayangkan keluarga seekor anjing telah berjuang untuk menyelamatkan keluarga tuannya daripada diserang oleh empat ular tedung sebelum mati akibat dipatuk di kampung Sebekapur daerah Gajapati, 400 kilometer dari Bhubaneswar, lapor IndiaTimes.
Anjing jenis Dobermen itu telah membunuh kesemua reptilia berbisa berkenaan sebelum rebah.

"Saya amat terkejut, anjing itu telah membuat pengorbanan yang amat besar untuk saya dan keluarga, saya akan ingat pengorbananya itu sampai bila-bila."

"Saya akan berdoa kepada tua semoga seluruh roh dan jiwanya akan pergi dalam keadaan tenang," kata pemilik anjing berkenaan yang ternyata dalam kesedihan.
Ular yang dikenalpasti sebagai ular tedung gunung itu dipercayai telah memasuki kawasan rumah penduduk kampung akibat musim tengkujuh di mana sarang reptilia berkenaan dipenuhi air.
Pada Isnin lalu, empat ekor ular tedung berkenaan telah cuba memasuki rumah keluarga tetapi disedari oleh anjing tersebut menyebabkan ianya terus ke pintu rumah menghalang reptilia berkenaan daripada masuk.
Dia dilihat bergelut dengan ular-ular berkenaan sehingga tanah di halaman rumah yang berlaku dalam tempoh yang agak lama sehingga reptilia itu mati dan anjing berkenaan dipenuhi darah.
Anjing tersebut dilihat terus bertarung sehingga setiap ekor ular berkenaan mati demi menghalang keluarga tuannya diserang sebelum ia rebah akibat terkena bisa.
Demi menghargai pengorbanan haiwan berkenaan, penduduk kampung telah meletak kalungan bunga pada badan anjing tersebut sebelum ditanam. - Siakapkeli.my


EmoticonEmoticon