Friday 16 September 2016

Tekak Berdarah rupanya Tertelan Serpihan Kaca Dalam Ice Blended Mcd

Tags
loading...

IPOH – Seorang pelanggan McDonald’s mendakwa adik perempuannya mengalami kecederaan di bahagian tekak akibat tertelan serpihan kaca selepas meminum ‘ice blended‘ di restoran makanan segera

Tekak Berdarah rupanya Tertelan Serpihan Kaca Dalam Ice Blended Mcd

IPOH – Seorang pelanggan McDonald’s mendakwa adik perempuannya mengalami kecederaan di bahagian tekak akibat tertelan serpihan kaca selepas meminum ‘ice blended‘ di restoran makanan segera itu, Isnin lalu.
Gambar penemuan serpihan itu dimuat naik oleh abangnya, Syamil, menerusi laman Twitter yang mana telah menerima  22,000 perkongsian dan mencetuskan pelbagai reaksi netizen.
“Lepas ni berhati-hati guys. Pergi McDonald’s korang tengok ada tak benda ni, semalam adik aku dah kena. Habis berdarah trakea adik aku guys 😢,” tulisnya.


Aduan Pengguna: Serpihan Kaca Dalam Ice Blended Mcd?


Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam, di McDonald’s cawangan Pengkalan Station 18 itu, mangsa, Nur Jannahtul Sazali, 12, pada mulanya menikmati makan malamnya bersama keluarganya di restoran itu.
Namun dia hanya menyedari airnya mengandungi serpihan kaca tersebut selepas merasakan tekaknya terasa sakit.
Difahamkan, keluarga mangsa telah membuat aduan mengenai perkara itu kepada pihak restoran. Namun respons yang diberikan tidak begitu memuaskan hati mereka.
“Mereka (pihak McDonald’s) kata, biasalah manusia pernah membuat kesilapan,” kata Syamil di laman Twitternya.
Mangsa kemudian dibawa ke hospital untuk membuat pemeriksaan. Menurut Syamil, doktor telah mengesahkan bahawa trakea adiknya cedera dan berdarah serta serpihan kaca bercampur plastik itu telah masuk ke dalam usus adiknya.
Ekoran kejadian itu, keluarga mangsa pada Rabu telah membuat laporan di Balai Polis Pasir Puteh pada pukul 10.13 pagi, dan dia turut memuat naik gambar bukti surat doktor bagi mengukuhkan dakwaannya itu.


Aduan Pengguna: Serpihan Kaca Dalam Ice Blended Mcd? 
 Aduan Pengguna: Serpihan Kaca Dalam Ice Blended Mcd?


Menurut Syamil, keluarganya mungkin akan mengambil tindakan undang-undang terhadap restoran tersebut.
Sementara itu, pihak McDonald’s Malaysia menerusi laman Facebook memaklumkan bahawa mereka sedang berusaha menghubungi Syamil bagi mendapatkan maklumat lanjut berhubung kes berkenaan.


EmoticonEmoticon